Quiet Zone

Hej underbara du,
Hoppas att din vecka har börjat fantastiskt och att det finns en guldstjärna efter varje dag som du kan stoltsera med.

Själv har min vecka faktiskt börjat med en grundlig symbios av lugn men ändå många ”måsten”, vilket för mig är ganska skönt, egentligen. Det är visserligen många bollar i luften som jag ska fånga, men det känns ändå som att det inte är bowlingklot som jag ska värja mig mot.

kudde lyx

Mitt hem är min borg, och jag har till och med börjat acceptera att inte kanter behöver vara kant i kant, utan det känns bra med slarviga filtar som har slängts i soffan. Vilket betyder att jag inte står och viker perfekta hörn, och att allt är på sin plats.

Det betyder att jag har kommit till ro.
En slags själslig tillfredsställelse.
Quiet Zone – men med små naggade hörn..

kandelaber guld svensk

Idag köpte jag förresten en magisk ”minikandelaber” som jag placerade bredvid spegeln. Ni kan tro att det blev vackert, särskilt när kronljusen är tända. Det lyser verkligen upp hemmet med så mycket kärlek. Tända ljust, Loungemusik i bakgrunden och en dator i knäet. En livskvalitet som är så enkel men ändå så övertagande.

Denna underbara kandelaber i guld köpte jag i en second-hand-butik, vilket ger mig en kick. Bra saker till bra priser är min devis. Alltid…

Vad säger ni?
Ska vi möta onsdagen med massor av kärlek?

kandelaber guld svensk2

Lämna en kommentar