Målbild

Nu har vi kommit hem till Sverige igen, och jag ska erkänna att det var med tunga steg.

Kylan som mötte mig på flygplatsen var ett tvärkast mot den varma solen som varit min bästa vän under en vecka. Alla fantastiska människor jag mött, och atmosfären som låg i luften med så mycket glädje.

Jag har alltid varit en person med flyktiga tankar. Det som driver mig är känslan av att vara fri, och att välja mitt sällskap med omsorg. Friheten är dock återkommande för mig, då jag har svårt att bli schemalagd eller stängas in med premisser att inte kunna göra egna val eller ta egna beslut. Även snabba beslut.

Det är nog därför jag trivs så bra med att driva ett eget företag, ett eget varumärke som jag kan styra exakt hur jag vill.

Jag eftersträvar inte att arbeta heltid 8-17 måndag till fredag och se fram emot lediga helger. Det spelar ingen roll om lönechecken är hög. Min lön är frihet.

Målbilder är viktiga för mig. Jag kategoriserar vad jag vill uppnå, sparar saker i ett fsck och betar av varje projekt allt eftersom tiden blir mogen. Nu när jag tillbringade en vecka i lugnets tecken utan att behöva jobba, ta emot massor av samtal och bara koppla av insåg jag relativt snabbt vad min nästa målbild är.

Att skaffa mig ett liv av båda världarna.

En i Stockholm och en i Spanien.

Jag älskar Sverige och det är mitt fosterland, men livet stannar inte utanför Sveriges gränser. Det finns så mycket att se och utforska.

Anledningen att jag aldrig köpt bostad i Stockholm beror främst på att jag anser att priserna är hutlöst höga mot vad man får. En etta på 30 kvm för tre miljoner kronor är verkligen inte ”ett bra pris” Man betalar (lånar) så mycket pengar för att ha tak över huvudet. Men thats it. Min målbild är att jobba hårdare, att se till att målet att köpa en lägenhet i Spanien blir sann. Jag vill gotta mig i båda världarna, och mitt företag gör att jag faktiskt kan jobba från andra sidan jordklotet om jag så vill. Så nu måste jag sätta min målbild i pränt, hänga målet på ytterdörren så att jag varje dag påminns om att jag vill ha två världar. Så det ska göras. Pronto.Om så påminnelsen ska vara fastklistrad på dörren i 20 år så ska jag åtminstone bli påmind om att försöka. Varje dag.

Brukar ni påminna er själva om att uppnå drömmar på ett speciellt sätt?

Lämna en kommentar